EarthSculptor v1.05
Программа является редактором трехмерных земных ландшафтов. EarthSculptor содержит порядка десяти специальных инструментов для создания горных поверхностей, а также поддерживает карты освещенности, цвета и детализации. Генерирование трехмерных поверхностей происходит быстро, при этом автоматически добавляются освещенность и тени, реалистичное водное отражение. Программа работает с картами с разрешением до 4097x4097 пикселей. EarthSculptor поддерживает плагины и быструю визуализацию поверхностей с использованием возможностей видеокарты. Готовый проект можно экспортировать в формат OBJ
» Нажмите, для открытия спойлера | Press to open the spoiler «
EarthSculptor is a realtime terrain editor and paint program featuring an easy to use interface designed exclusively for rapid development of 3D landscapes for visualization, multimedia and game development.
Features
- Fast 3D hardware accelerated terrain rendering
- Automatic lighting and shadow map rendering
- High resolution Light, Color and Detail texture maps
- Up to 8 Detail Textures
- Map sizes up to 4097x4097
- Terrain Texture sizes up to 4096x4096
- Real time reflecting water
- 8 terrain tools: raise, lower, level, grab, smooth, erode, push and ramp
- Plug In System
- Multiple undo/redo editing
- Outputs heightmaps as 16-bit PNG textures, no proprietary formats
- Advanced .OBJ exporter outputs optimized meshes
- Edit textures and heightmaps externally
- Developed for Windows® and OpenGL® hardware
Earthsculptor 1.05
- Fixed entering decimals in edit fields
- Pick color off of terrain (using cntrl key) while using paint tool
- Tool parameters radius,strength and softness are saved after each session of EarthSculptor
- Ramp tool now has a strength parameter which determines how much to blend the ramp into the terrain
- Color/Detail Strength set to max 1.0 is absolute and will not cause blending
- Color/Detail Strength minimum of 0.1 will only paint with 1 pixel if it's below the resolution of the texture map
- Smooth textures option in utility menu. Turn it off to reveal the actual terrain detail/light/color map pixels
- EarthSculptor.ini file has terraformStrengthMultiplier to globally change strength on most terraform tools and toolMaxRadius for setting the maximum tool radius
При помощи EarthSculptor можно рисовать горы, вулканы, холмы, потрескавшуюся от засухи землю и т.д. Среди доступных инструментов опускание и поднимание рельефа, создание эрозии, сглаживание, вдавливание и другие. Для реалистичности в ландшафт можно добавить воду, которая будет отражать все, что находится вокруг. Для работы с EarthSculptor можно использовать и карты рельефа — черно-белые изображения. При их загрузке в программу светлые участки будут преобразованы в возвышенности, а темные — в низины. Проекты, созданные в EarthSculptor, могут быть сохранены в формате OBJ, который поддерживается большинством 3D-редакторов
OC: Windows XP
Интерфейс: English_
http://www.earthsculptor.com/index.htm6,7 Mb